fredag 30 maj 2008

Brist ut i jubelsång, skåla i champagne, häv upp ett glädjetjut - jag är utvald!

Ett rätt så stort antal skrivande människor i Svenskfinland upplever i dessa dagar ett bakslag.

Tolv stycken är utom sig av lycka.

Jag är utom mig. Denna gång hör jag till de utvalda!

Brevet är här nu och jag läser det om och om igen. Det är ett alldeles riktigt brev, och i det står det med riktiga, tryckta bokstäver att jag är antagen till författarutbildningen "Litterärt skapande IV 2008-2010" vid Åbo Akademi.

Jag måste lägga mig ner. Eller koka kaffe. Både och. Min Gud, jag är glad långt in i själaroten!

10 kommentarer:

sara sa...

och lika glad är jag! hurraaaa!!!

Edit sa...

Ja, tralalalalaaa för sjödamerna! Ska bli trevligt att börja träffas varannan månad! :)

Anonym sa...

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!! Så roligt!

Edit sa...

Det är verkligen mycket roligt! :)

sus sa...

Nämen underbart - grattis till dej OCH Sara! Härligt jobbat tjejer!

Edit sa...

Tack! Ska bli så skoj så skoj!

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Jag ser verkligen fram emot att få läsa mera av dina ord! HURRA HURRA!

Edit sa...

Tack Poetcarina! :) Jag kan knappt sluta jubla! Detta är nog bland det bästa som hänt mig. Nu känns det som om de steg jag hittills tagit i mitt skrivande liv faktiskt varit meningsfulla - detta är följande steg, ett större steg! Känner mig redo och pirrigt förväntansfull inför utbildningsstarten i augusti.

Isabella sa...

Grattis, grattis, grattis!!! Jag kan förstå din lycka! Själv stannade jag på kölistan...

Edit sa...

Tack Isabella! Åh, att komma längre än kölistan är mer än jag kunde föreställa mig. Hade verkligen inte räknat med något glädjeskrik!