måndag 12 maj 2008

Samlar ihop sommarplagg, sockerärtsplanerar



De senaste dagarna har det i mitt minne poppat upp flera sommarplagg som jag vet existerar, men som jag inte kunnat lokalisera efter dubbla flyttar. Ikväll gick jag upp på vinden för att systematiskt titta i alla lådor. Den allra sista bananlådan allra längst in i den halvfärdiga garderoben stod det "sommar 2008" på. Där hittade jag solhattar, sandaler och E:s jeansjacka med paljetter och pastellbroderier. Jag hittade även några trevliga kokböcker och ett ärtstöd i form av en ståltrådskanin, som maken ropade in på auktion i Godby åt mig den första sommaren. (Ärtstöd - alltså något för sockerärtsrankor att växa runt.)




Idag har mina barn slagits om blomkål och bönor. Är jag inte en lycklig mor! Och T har målat lekstugan andra gången, nu i en ljust gul nyans som nog kommer att bli fin på riktiga huset. Den första färgen trodde vi på basen av färgprovet var ljust beige, men ack. Vi har nu i en vecka haft en svagt mintgrön - och i klart dagsljus kritvit - lekstuga, och det vill vi inte ha som färg på stora huset.


På bilden annat hus, andra tider - men samma frass, samma bananlådor (känns det som i varje fall).

Inga kommentarer: