söndag 11 maj 2008

Morsdagsfint...


...med maskrosor i kristallvas. Dem plockade vi väldigt tidigt idag ett stycke bortom postlådorna.
06.25 ramlade E och J in i sovrummet med en tallrik smörgåsar som jag förberett och ställt in i kylskåpet igår kväll. Sedan fick jag äran att stiga upp och hämta ett kort som E gjort i parken, och som jag häromdagen själv fick gömma högt upp på en hylla så att jag inte skulle se det förrän idag.
Klockan var strax efter åtta då vi for ut. Jag drack mitt kaffe i vårt Sri Lanka. Sedan gick vi ut på maskrospromenad, och efter det ner i källaren för att hämta krukor och blomstermylla för kommande små planteringar. Det blev tidig lunch. Och som efterrätt glassöverraskning på trappan.
Idag eftermiddag blir det picknick i Backebergsparken, där vi vistades varje dag förra sommaren. Jag har många soliga minnen därifrån, och förmodligen kommer även E att känna igen sig även om hon nu är frustrerad över att inte kunna erinra sig hur det såg ut där.

2 kommentarer:

Katarina Gäddnäs sa...

Jag har just satt in en bild på min morsdagsbukett på bloggen =)
Blir alltid så glad av att läsa din! kram!

Edit sa...

Blir lika glad av att läsa din! O vilken fin bukett du fick... :) för att inte tala om disktrasan! Ljuvligt!