tisdag 20 maj 2008

Lyx på olika sätt

Igår kväll tog jag och barnen cykel och sittvagn och gick till biblioteket. Vi passade också på att leka lite på lekplatsen bakom skolan. Vi kom hem med en trave böcker på sommarlån, och en massa skatter i lilla cykelkorgen.

Att kunna promenera till ställen där man kan göra något är en lyx som jag alltid drömde om som barn. Det mest spännande som fanns på gångavstånd från mitt hem var Kanalen. Visst var det barndomslyxigt värre att ha en massa skog att leka i och åkrar med Afrikastenar därtill, men jag hade så gärna emellanåt beträtt en tom skolgård eller hejat på folk i en kvällsstilla kyrkby. Det är alldeles underbart att kunna göra det nu.

Har precis destillerat en kopp kaffe åt mig med alternativa metoder, eftersom kaffekannan är i diskmaskinen. Smakar inte så gott, men det fungerar som det ska.

1 kommentar:

sus sa...

I know EXACTLY what you mean... *ler*

Angående dina två tidigare inlägg: med barn är det bonus varje dag, eller hur? Vår bonus består för tillfället i att få kastrullskåpet inventerat flera gånger om dagen. Och att få höra kastrullocksskrammel halv sju på morgonen. (Tror att grannarna fullkomligt ÄLSKAR oss...)

Ha så gott, hoppas vi träffas snart!