fredag 9 maj 2008

Sol och glädje ikväll

Inspirerad av en annan Johanna som besökte mig i förmiddags rusade jag med J efter hans korta dagssömn till Emmaus för att titta på lite annat än trevliga kläder, nämligen möbler och saker. Johanna berättade om byråer och hyllor hon fyndat, slipat och laserat, och det lät roligt. Hittade inget i möbelväg (ska nog vänta med sådant tills övre våningens utrymmen är klara) men köpte en blå skål, tre små turkosa plåtkrukor, en fantastisk ring och en härlig mapp som det står "URKLIPP" på. Allt detta gjorde mig glad och kostade endast 3,40 totalt.

Nu ikväll lade jag barnen på trappan och äta kvällsmål i solen och vattnade själv den nysådda gräsmattan (eller fröna då, som ska bli gräsmatta). Sedan ringde jag mina föräldrar och medan jag pratade hämtade E stövlar åt sig själv och J, hjälpte sin bror att ta på sig dem, och vips for de runt i damm och grus och var alldeles svarta och lyckliga. De var nybadade då vi kom ut.

Nu sover de små och jag ska tömma bort badvattnet och ordna upp de cirka femtio badleksakerna från badrumsgolvet.

På söndag bestämde jag och Johanna oss för att fira morsdag tillsammans, eftersom vi båda har maken på annat håll.

Inga kommentarer: