torsdag 13 mars 2008

Utrustning

Kommer inte ihåg på vilken bloggväns sidor jag för länge sedan läste ett inlägg om vad som fanns på personens nattduksbord, men eftersom jag tyckte det var intressant läsning (avslöjar ganska mycket om personligheten, tror jag!) så ska jag göra en likadan lista på vad jag har på mitt sängbord. Med förhoppningen om att någon vill svara med sin egen lista...

Lantliv 12/07
Sex olika teckningar som jag fått av E
Lantliv 2/08
Boken "Annie Krokfors - konstnär på livstid", skriven av min modersmålslärare i gymnasiet, Ulla Sjölind. Om henne (U.S.) vill jag säga att hon hade ett så speciellt och personligt sätt då hon gav anvisningar för uppgifter i klassen - hon adresserade sig till oss alla men använde DU i tilltalet. Det kändes så varmt och bra.
Kuriren 4/08 (Medverkar själv med en artikel, annars är Kuriren något jag förknippar med barndomen! Härligt att stifta bekantskap med tidskriften igen.)
Lantliv 3/08 (Jo, jag är beroende av Lantliv.)
Ytterligare en teckning av E och en av J
Astra Nova 1/08
Boken "Kom och hälsa på mig om tusen år" av Bodil Malmsten (Jag köpte helt på måfå en bok av Bodil Malmsten för något år sedan - "Priset på vatten i Finistère". Efter att jag läst den blev B.M. en författare vars texter jag längtade efter och mådde gott av. Så bra med en alldeles ny bok nu.)
En gul och vit tygblomma (Rester av E:s pysslande igår.)
En liten burk The Original Elizabeth Arden Eight Hour Cream
Åbo Uniteds juniorkalender

Vad som finns inuti bordslådan vågar jag inte riktigt tänka på. Det kan vara nästan vad som helst.

1 kommentar:

sus sa...

Antar utmaningen (började redan en gång men blev avbruten av en viss lillkille som vaknade från sin tupplur) - på mitt bord finns en lampa, saltlösningsdroppar (för en viss liten näsa), en napp, några blöjor, en speldosa/fotoram med foto av ovannämnda kille och följande böcker: How to Walk in High Heels: The Girl's Guide to Everything (Camilla Morton), Sinuhe egyptiläinen (Mika Waltari), The Passion (Jeanette Winterson), Saker jag inte förstår och personer jag inte gillar (Lena Sundström), Där vi en gång gått (Kjell Westö), Änglar och demoner (Dan Brown) och en bibel på finska.