fredag 14 mars 2008

En man på mitt golv

De senaste tre åren tycker jag att vi hela tiden haft montörer och olika slags hantverkare som kommit och brutit sig in i vardagsbestyren. Just nu ligger en kyl- och värmekunnig på golvet i grovköket och försöker ta reda på varför luftvärmepumpen skallrar och dundrar fast den redan är utbytt en gång. Och jag som borde komma förbi och kalla på frassen. Släppte ut honom på egen hand för första gången sedan olyckan, tänkte att han säkert bara blir sittande på trappan eftersom det slaskar, men så kom montören och katten gick väl undan. Nu ligger den främmande mannen precis där jag borde ställa mina fötter för att nå dörren.

I eftermiddag ska husfabriksmontören komma och byta ut ena köksfönstret. Jag ska försöka komma ihåg att före klockan fyra dra köksbordet från väggen och lyfta ner gardinsstången. Pitabrödet som jag planerat servera till middag får kanske intagas i vardagsrummet, det blir dragigt att sitta och äta utan fönster. Lite genant också med en montör som publik.

1 kommentar:

sus sa...

Hej! Fick ni äta middag vid öppet fönster eller hur blev det? Apropå din kommentar på min bokblogg så glömde jag säga att bloggen i sej sporrar till läsning. Fast det är ju inte bra om man känner sej tvingad förstås. Men hittills har den bara fungerat som morot för mej - inte piska!