måndag 10 mars 2008

Anar roligheter och garderobsdörrar

Sitter här och sluter min själ kring de fullkomliga orden jag just läste i Poetcarinas blogg - att vi har ett strandat sommarmoln till bibliotek. Just så är det ju, just så känns det ju! Och för mig blir alltid sommarmoln bilder, de blir dikter, de blir rysningshärliga hemligheter. Sådant borde alla bli fyllda av som besöker ett bibliotek.

Just nu trivs jag riktigt bra med det mesta. Troligen har helgens litteraturdagar med det att göra. Jag satt och stod och strosade omkring på biblioteket hela lördagen, för mig själv, och fick en massa olika intryck. Dem lever jag länge på. Nu är jag i en sådan sinnesstämning att jag plockar ner lite böcker ur bokhyllan, läser ett par rader, ställer dem tillbaka, antecknar några ord i min bok, bläddrar i kalendern, radar upp tidningar på bordet, skummar igenom någon artikel, läser gamla skriverier i mapparna på datorn. Allt detta plock betyder att jag är fylld av liv. Känner av en massa roligt som kan komma och redan finns i luften. Känner mig rätt.

Vi har en montör från husfabriken hos oss idag. Han har äntligen med sig de där garderobsdörrarna som vi beställde vecka 39. Och en diskbänksplåt, ett fönster och lite annat diverse.

Inga kommentarer: