onsdag 12 mars 2008

Saltkorn i vardagen

Var med om en verkligen intressant behandling med mycket kraft igår kväll. Dricker nu vatten med homeopatiska saltkorn i och väntar på vad som ytterligare ska ske med mig... under gårdagskvällen lindrades mina otäcka halsbekymmer betydligt, och jag upptäckte mycket sådant som jag inte kunnat ta till mig tidigare. Spännande!

E sitter på golvet och pysslar med äggkartong, sidenband, presentpapper, tygblomma, sax och lim. Jag lär snart ska få se något som jag aldrig sett förut. Imorse läste jag Bodil Malmsten i barnens rum medan J lekte med Duplogubbarna och E skred omkring med värdig min, skuffande på dockvagnen där Parfymia/Felicia/Josef (dockan har olika namn varje dag) satt. Under tröjan hade hon en lurvig uggla. "Stor mage igen!" suckade hon och satte sig på en stol. "Om tio och en halv månader kommer babyn att födas." Jag undrade om det faktiskt är en uggla som ska födas, varpå hon sakta vände blicken mot mig och fnös: "Inte kan man ju säga att det är en uggla, det är ett barn!" -Man känner sig simpel ibland.

1 kommentar:

sus sa...

Åh er E, nog säger hon ju de mest fantastiska saker! Vilken rikedom...