måndag 21 januari 2008

Tur i spel

Pratade med en väninna om vinster. Då började jag fundera på vad jag vunnit genom åren, dvs. fått som pris i ett lotteri eller dylikt utan att prestera något märkvärdigt. Vissa vinster har jag fått genom att skriva eller (som yngre) rita bra, men det tar jag inte upp här.

Jag har vunnit

- en mjuk Långben-figur i en tävling som jag läste om i Ilta Sanomat då jag var 7-8 år (det var mycket stort för mig då)
- en Loranga-ryggsäck åt mig och min kompis i en tävling i Kalle Anka då jag var 9-10 år
- en LP-skiva med Musse Pigg då jag var rätt liten (dock var det fel skiva i fodralet), minns ej varifrån jag vann den
- en faktabok om dinosaurier i en tävling i Finlands TV
- ett presentkort på en CD samt en Radio Mafia t-shirt från just Radio Mafia
- en tavla målad av självaste Gunnar Brusewitz i en tävling ordnad av Albert Engström-sällskapet (första dan jag jobbade på Ålandsresor år 2000 fick jag dra en lott ur en bunt och fick en av de fem huvudvinsterna)
- en digitalkamera i en tävling ordnad av PAF

Det är ju hur mycket som helst!!! Känner dessutom på mig att det finns mer, men kan inte komma på annat just nu.

Vad har ni andra vunnit?

4 kommentarer:

sus sa...

Vilken turgumma du är!! Lorangaryggsäcken låter bekant och Långben-figuren kommer jag ihåg, tror jag. Själv vann jag en gång en stor necessär full med chokladstänger från Leaf (ah så gott för en pank student!) - ja, och en annan gång vann jag en resetoalettväska via Aftonbladet. Den var jättepraktisk, tyvärr har den pajat nu. :o( Sen har jag nog vunnit en del onödigt småkrafs via olika lotterier som diverse äldre släktingar anmält mej till...

Katarina Gäddnäs sa...

Jag har inte vunnit så fina saker som du! men jag är dålig på att vara med i tävlingar. vad jag minns är följande priser:
III-pris i andelsbankens teckningstävling: färgpennor i superduperkvalitet
Bronsmedalj 800 meter i åländska skolmästerskapen.
Ja så faktiskt pengapris och diplom från Svenska litteratursällskapet för en bok jag skrev. Mycket glad och stolt över samtliga...
Vill du vinna mer har du chans igen på fredag i en blog nära dej...

sara sa...

hmmmm... vad jag kommer ihåg har jag vunnit några få, men riktigt fenomenala vinster. bl a en flygtur över kokkola & jeppis, 2 Roskilde-biljetter och en biljett till Euroviisut. =)

Edit sa...

heh, sara, jag var på kaffi hos dig då du ringde in till direktsändning och vann de där roskildebiljetterna... :) det var imponerande!