söndag 27 januari 2008

Sanningens ögonblick

Det rör sig en "7 sanningar om mig"-utmaning i bloggvärlden. Har inte blivit direkt utmanad men tänker ändå här avslöja sju saker om mig själv.

1. Jag lärde mig läsa som fyraåring och den första bok jag läste i sin helhet hette "Petter Jönsson som hade en gitarr" (av Hans Peterson).
2. Min största identitetskris har haft att göra med min tvåspråkighet. Under en period skrev jag enbart på finska. Sedan många år ser jag mig så gott som enbart som svenskösterbottning och har gjort en del val som förbryllar och säkert också sårar min finska släkt.
3. Jag drömmer om att ha tid och utrymme att lägga ett 1000-bitars pussel.
4. Jag lider av självsprickor på fingrarna. De blöder och gör väldigt ont.
5. Jag hatar att debattera.
6. Jag har gett Abbé Pierre en kindpuss på hans 85-årsdag.
7. Jag tycker det passar bra att dricka surmjölk med pannkaka och sylt.

Vill någon annan komma med avslöjanden så är ni hjärtligt välkomna att göra det här! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajajaj, självsprickor, aj aj, har du testat bivaxasalva med tallkåda i? Finns kanske på Liv o lust.

Edit sa...

Det är nytt och säkert värt att testas! Har provat det mesta... även ringt HVC för att få nåt receptbelagt, men där tyckte de att jag ska gå på manikyr till Decorus.

Bivaxsalva nästa!