måndag 19 januari 2009

Ikväll boxercise på splitternya Avancia - nu är jag alldeles skakig och orkar knappt röra mig. År 2001 och halva 2002 höll jag regelbundet på med denna motionsform och kände mig mycket tillfreds, det är de facto den enda organiserade motionsaktiviteten jag någonsin tyckt om. Nå, efter en paus på nästa sju år var det ganska svårt att hänga med, t ex saknar jag koordination och minns att det senast tog mig 2-3 månader att ens klara av uppvärmningen någotsånär smidigt. Slagen och sparkarna kändes inte alldeles obekanta, jag hade en viss känsla kvar för upper cuts, dubbla yxhugg och sådant.

Jag och min kumpan Maria ska försöka ta oss till Avancia en gång i veckan, och bara vi orkar göra det ska jag nog komma in i detta igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja heja! Själv går jag och väntar på att jag ska komma igång med min yoga igen. Mår så bra av att yoga, men lyckas bara hålla igång träningen i några månader, sedan kommer jag av mej ... och börjar om ... och börjar om ...

Edit sa...

Sådär blir det ju oftast! Heja på dig med!

Jag testade en gång på spinning också, men då steg jag upp då 15 minuter gått och gick hem. Jag blev så oerhört varse om att detta får jag verkligen hata av hela mitt hjärta (som nästan slutade slå, för övrigt - det kändes som en farlig motionsform).