fredag 1 februari 2008

Friktionsfri fredag

Igår hämtade vi hem ett lastbilslass med grejer från lagerhotellet. Där har de varit magasinerade sedan flytten till lägenhet i våras, och nu då vi börjar bli inbodda i nya huset är det dags att samla ihop allt igen.

Men vid Hemulens skägg! Vilka kolossala mängder det var vi trodde oss behöva "sedan"! En hänsynslös sållning ägde rum vid flytten i maj, och allt det som maken till priset av ett ryggskott igår släpade in ansågs oumbärligt. Vi har så mycket lådor i alla rum nu att hemmet mest liknar en trång labyrint. Och det räcker med att kasta ett snabbt öga på innehållet för att konstatera att cirka 3/4 av all egendom går att leva utan. Välkommen att fynda på loppis på Café Vreten inkommande söndag! :)

Vår flicka fröjdar sig åt alla saker som hon saknat och behövt. Alla dockkläder. Hon har hela dagen hittills ägnat sig åt dockskötsel och pratar enbart högsvenska. Det är ett tecken på gott humör och avspeglar en härlig känsla av mycket-att-göra hos E.

Fredagen förlöper alltså friktionsfritt i Prestgårdenby.

4 kommentarer:

sus sa...

Ja visst är det förunderligt att vi lyckas samla på oss så mycket! Och alla hänsynslösa sållningar till trots så vill sakerna ändå ta över. Sannerligen ett välfärdsproblem! Men loppis är bra - ska själv försöka sälja lite gamla kläder på loppis i slutet av månaden (det är tyvärr urlånga köer till RK-loppiset här, hörde mej för om ett bord nångång i höstas och erbjöds ett veckan runt jul. Det tackade jag nej till - nästa lediga bord fanns nu i slutet av februari...)

Anonym sa...

Nu har jag äntligen lyckats få in din bloggsida bland mina favoriter, så att jag hittar hit närhelst jag vill och behöver det.

Edit sa...

Va bra! Roligt att vara bloggbekanta. Jag kan ju ge mig till känna om jag ser dig i verkliga livet nångång. :)

Och Sus, det är ju synd att man ska måsta köa till loppis ifall man är på hugget att sälja! Ska nu börja bära in mina saker i bilen inför morgondagens försäljning - kommer att bli tomt i hallen. Massa lådor där nu.

Anonym sa...

Javisst, visa dej om du ser mej! Det blir roligt!