onsdag 12 december 2007

Öster, väster?

Jag vet ingenting om väderstreck. Det gör mig detsamma var solen går upp och var den går ner, bara det är någotsånär ljust dagtid.

En vän gav mig en Saint Paulia och berättade att den trivs bra i ett österfönster. Jag funderade lite sedan hon gått och placerade den på fönsterbrädet i köket. Nu säger maken att det är ett västerfönster, men att han knappast tror blomman tar skada av att vara där. Vet du inte åt vilket håll Ryssland är, undrar han. Jovars, på en karta kan jag peka ut Ryssland, men inte såhär i mitt eget kök.

I vårt förra hus hade vi en liten vattenläcka under diskhon. Hela köksgolvet fick rivas upp för att skadan skulle kunna fixas. Då jag gick runt i köket efter att golvet rivits bort hittade jag några listbitar som suttit kring diskmaskinen och läste med förvåning vad de lokala byggfabbona skrivit på dem: "öster om diskmaskin" och "väster om diskmaskin".

Jag hade inte fått bitarna att passa.

2 kommentarer:

sus sa...

Vad härligt med din blogg! (Äntligen... kan jag väl erkänna.) Hoppas du får tid att skriva, för jag kommer att vara en flitig besökare. Har också själv tänkt mycket på att starta en ny men har inte bestämt mej ännu ifall, var, hur och om vad!

Edit sa...

Oj, en kommentar! :) Roligt! Detta är en spännande värld. Hoppas du beslutar dig för att skapa en ny blogg!