torsdag 18 december 2008

Sent igår kväll kom jag på att barnens dockor borde få varsitt paket med lite nya kläder till jul. Jag har lätt för höga tankar om mig själv gällande sömnad, men imorse slog jag mig ändå ner vid symaskinen och satte igång. Resultatet blev en klänning åt E:s docka Felicia och en tröja åt J:s docka Amelia, samt varsitt par galonbyxor (midjemodell) och galonhandskar åt dockorna. (Hade ett par galonisar som gått sönder och blivit för små, perfekt för detta ändamål!) Var sedan till Bettans bod och fann mycket små babykläder för en spottstyver, så nu kommer dockorna att bli så glada så glada på julafton.

Ett fint barndomsminne som jag har är att jag satt med min mamma och sydde dockkläder som fyraåring - sent en kväll. Hur sent det var på riktigt vet jag inte, men känslan av att jag fick vara uppe extra länge på grund av denna trevliga syssla har dröjt sig kvar. Tyvärr är jag lite för hastig i humöret då jag ska sy, så det är ingen vidare idé att göra det tillsammans med E. Måste träna upp sykonsten först... sedan kan det bli en fin gemensam syssla.

2 kommentarer:

sus sa...

Åh, jag lyfter på hatten och suckar avundsjukt... jag har inte ens VILJAN att sy!

Blir det förresten nån resa norrut kring jul?

Edit sa...

Jo det blir det, nu i helgen!! Kanske vi ses, hoppas!