tisdag 23 december 2008

Dan före dan

Det är ett slags uppesittarkväll: jag har slagit in de sista paketen och maken har bjudit på promotion-choklad som en av hans affärskontakter försett honom med. J hostar i sömnen, E sover djupt. Den äldre generationen sysslar med julmat.

Låg förra natten sömnlös (dock i sällskap av Tua Forsströms "Jag studerade en gång vid en underbar fakultet" - en bok jag hittade igår för fyra euro, precis då jag hade insett att jag måste läsa mycket Tua F). Mina bihålor värkte. I förmiddags skrev en läkare med förnamnet Jesus ut antibiotika åt mig. Det ska nog hjälpa så småningom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, Tua! Hon skriver alldeles alldeles underbara dikter! God fortsättning!

Edit sa...

God fortsättning önskar jag dig med! Ja - jag blir alldeles uppslukad av Tua F. SKönt!