måndag 1 december 2008

Idag har vi upplevt en någotsånär frisk dag och det känns härligt. Kroppstemperaturerna har normaliserats, hostorna skräller lite mindre och snuvorna är hanterliga. Barnen har varit hos dagmamman och jag har skrivit. Översatt några små snuttar, skickat iväg lite texter, men främst ägnat mig åt sådant som är bara mitt eget. För nu är en deadline lyckligen passerad och fokus ligger för mig på den snart stundande Åbohelgen med litt. skaparna.

De senaste åren har jag inte kommit in i någon riktig julstämning. I år har den ramlat över mig med kraft. Mina två små går, står och sover med tomteluvorna på, de pyntar och pysslar och leker jul hela tiden. Knäskadade maken klarar inte av så mycket annat än att baka pepparkakor och bullar med julig fyllning, alltså bakar han och stortrivs. Jag sitter i soffan med min reparerade laptop och gör det jag trivs med. Allt är väl.

Inga kommentarer: