måndag 15 december 2008

Eländigt förkyld och fingret sjukt. Vissa svårigheter att övergå till vanlig vardag efter Åbohelg med lyriktema. Behöver jag säga att jag hade en underbar helg... var så uppskruvad och ivrig under hela vistelsen att jag knappt sov i mitt lilla varma rum på Domus. Det känns i kroppen nu.

Helgen innebar: Claes Andersson som hjälpte oss inse hur lätt det är att hitta på motstånd då man ska skriva, julfest, samtal, dikter, dikter, improviserade måltider, Gefilussoppa och lördagsgodis (något jag har som min egen lilla Åbogrej). Insåg dessutom att det jag längtat mest efter i december var just skrivhelgen, vilket gör att det nu efter hemkomsten från Åbo känns underligt att det som egentligen ska väntas på - julen - ännu inte varit. Jag tänker redan vårvinter.

(Stukade fingret inatt då jag steg av anslutningstaxin i Mariehamn och fastnade med väskan i taxins dörrhål. Det gör ont.)

Inga kommentarer: