torsdag 4 september 2008

Tror jag måste börja dagarna med några stunder skönlitterärt skrivande för att sedan övergå till sådant som ger mig betalt, de dagar jag kan göra så alltså. Känns som om det skulle vara bästa lösningen. Idag har jag redan suttit med några fragment och letat ord och stämningar, men eftersom jag snart ska iväg på en intervju har jag inte tillräckligt med ro att hänge mig helt. Jag har MYCKET att lära mig om hur dessa skrivande dagar bäst kunde utnyttjas och läggas upp. Är dock fast besluten om att det ska gå att jobba som jag tänkt och skriva som jag vill.

Har ännu ont i nacken efter väsksläpande längs gatorna i Åbo i helgen, och har heller inte sovit ikapp mig efter intensiv kurs och nattligt resande. Vi är alla lite trötta just nu, inte minst E och J som är hos dagmamma sex timmar per dag måndag-torsdag. E somnar sju på kvällen och vaknar sju - jag borde följa hennes exempel åtminstone ett par dagar för att komma ifatt.

4 kommentarer:

sus sa...

Ja det är ju typiskt att man inte fattar att gå och lägga sej lite i stil med kidsen nån gång i alla fall... Men det är ju också skönt att ha egen kvällstid!

Edit sa...

Det är det skönaste som finns, faktiskt! Hur är det med Y nu då han börjat på dagis - trött?

sus sa...

Ja jätte! Nå, nu sover han nog bättre på dagis än i början. Men tycker nog att han sover lite för att vara bara 14 månader, 11-12 timmars nätter och 1,5 timme på dagen.

Edit sa...

Han är väl en lite kille som inte behöver så mycket sömn! J tycks vara en som behöver ganska mycket - eller åtminstone väldigt regelbunden sömn. Nu är han dessutom förkyld, klagar att "arma dagar va ja e sömnå"...