onsdag 23 juli 2008

Onda öron och hallontider

Frågade läkaren jag var till imorse med mitt inflammerade öra om det är många som har den här hemska sommarförkylningen? Det kunde han inte riktigt svara på, eftersom ingen människa som han träffar i sitt jobb är frisk. Mig ordinerade han penicillin, och det fick även lille J senare på dagen av en annan läkare. Han har elak inflammation i båda sina fladderöron.

Det är varmt och det doftar sommar. Det gör inget att tre öron i huset värker, för vi har mediciner och kan plocka hallon ändå. Hittade fyra deciliter på eftermiddagen, och känner för första gången i mitt liv den där bärinstinkten som min mor alltid haft. Att jag kommer att börja ha en påse i fickan då jag är ute och promenerar, utifall att jag skulle hitta bär. Det tog trettiotvå år för mig att utveckla den känslan.

2 kommentarer:

sus sa...

Hoppas öronen tillfrisknar snabbt! Wow, så bärinstinkten kan finnas där?! Gratulerar. Jag har blivit såpass mogen att jag uppskattar bär, även om jag fortsättningsvis inte bryr mej om hur de blir plockade (vanligtvis av någon förälder eller svärförälder, ibland till och med av mej, men då i Prismas frysdisk... ;)

Edit sa...

Jag tror bärinstinkten vaknat mycket tack vare E som står i hallonsnåren så fort hon kommer ut. Och så missade vi jordgubbssäsongen i år igen och hann inte förse oss med färska gubbar att frysa ner. Nu jagar jag hallon istället. :)