söndag 20 juli 2008

Lista

Det cirkulerar utmaningar, här kommer mina svar på de aktuella frågorna.

Fem saker som finns på min att göra-lista:

1. Översätta en finsk text till svenska
2. Fylla i försäkringsblankett och skicka in barnens medicinrecept och kvitton
3. Köpa två stora fotoramar
4. Kolla upp ett arbetsärende
5. Köpa en treårspresent och skicka iväg den på posten

Vad gjorde jag för 10 år sedan?

Jag tillbringade sommaren i Åbo. I augusti reste jag till Frankrike för tre veckor för att återse ett kollektiv jag bodde i halva 1997. Jag fick veta att min morbror hade långt gången lungcancer och sörjde detta. (Beskedet kom i augusti det året, han dog i oktober.)

Ställen jag bott på?

Båskgränd och Boholmen i Kronoby; ett tiotal adresser i Åbo; La Ville Dieu du Temple i Frankrike; Mariehamn; Karleby; Holman och Bråtö i Kronoby; Ödkarby; Gottby; Mariehamn igen; och här.

Saker jag skulle göra om jag vore biljonär?

Utan prioritetsordning:

Göra mig av med alla halvbra/halvpraktiska kläder och skor och köpa nya, ändamålsenliga. Betala bort huslånet. Köpa mig en liten stuga i Kronoby och en dito på Åland. Ge pengar åt mina föräldrar. Spara åt barnen. Resa till Island igen. Köpa mycket böcker. Prenumerera på tidningar. Köpa en husvagn. Ge till välgörande ändamål. Och så vidare.

Inga kommentarer: