onsdag 20 maj 2009

Helgen tillbringades i Dragsfjärd, på Labbnäs semesterhem. Helpension och lugn och ro i två dygn - inte tokigt alls. Omgiven av skrivande vänner - underbart.

Första littskap-året är nu slut och halva utbildningen är därmed bakom. Det är väldigt vemodigt. Nu vet jag hur mycket de där helgerna betyder för mig, vad mina kurskamrater kommit att betyda för mig, och jag vet att jag inte ska förringa skrivandets betydelse för att jag ska må bra och vara hel. Om jag tänker tillbaka på hösten då littskap började: vilken lång väg jag och alla andra gått.

Det är det första sammanhanget där jag faktiskt har något att tillföra utan att känna mig malplacerad på något plan.

2 kommentarer:

Katarina Gäddnäs sa...

Nämen nu MÅST du skriva lite, har du flyttat till ny cyberplanet eller nåt, saknar dej här...
vet du att ordverifieringen jag skall skriva i för att publicera det här är: lessen =)

Criss sa...

Hi Jo,

hittade hit igen. Trots att du tycks ha en bloggpaus har jag haft mycket att catcha upp, och oj vad jag skrattat åt E och J:s kommentarer och tankegångar. Alla åldrar har säkert sin charm, jo. Meddela gärna när/om du börjar skriva på nytt.