måndag 20 oktober 2008

Det börjar passa sig att dricka kardemummakaffe igen, något som inte känts riktigt aktuellt på ett halvår. Nu är det skönt att kura inne och smutta på kryddad kaffedryck.

Jag sköter om hostig son idag och jobbar på halvfart. Det är underligt för oss båda att vara hemma på tu man hand mitt på en vardag. Storasyster åkte till dagmamman som vanligt imorse, men kvar blev jag och J, och vi satte genast efter morgonrutinerna igång med våra respektive jobb. Han byggde sig igenom alla pussel i den stora pussellådan, och njöt fullt ut av att vara ensam om varje liten bit. Ingen störde honom. Jag gjorde det mesta av vad jag förväntas ha utfört i förvärvsväg idag, och det gick riktigt bra. Nu sover han, och jag har jobbat lite till.

Det är sköna dagar av ovanlighet då någon är lite krasslig utan att vara alldeles däckad och allt får en ny rytm.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du är här igen!

sus sa...

Instämmer - bloggvärlden har saknat dej!

Edit sa...

Tack tack, det är ju trevligt att jag inte blev alldeles bortglömd under min paus. :) Nu ska jag försöka vara lite mer engagerad, för det ÄR ju roligt att kommunicera såhär.