tisdag 3 februari 2009

Är Putte bakom stora stenen?

Vet inte varför det är två bilder på mig vid sidan om denna textspalt. Försökte ta bort den ena, men den sitter envist kvar. Nå, den får väl göra det då.

Plockade in några böcker i barnens bokhylla nyss. Fick syn på Suneböckerna. Sune tar semester, Sune letar och letar. Av Tord Nygren. De kommer alltid att finnas kvar som ett minne av vintern för tre år sedan, då morgnarna var tidiga och mörka, E liten och jag höggravid. E har från dag 1 ogillat att sova, men vintern 2005-06 fick hon dessutom åtta tänder på en vecka och vi hade HEMSKA nätter som inte sömnmässigt skiljde sig så mycket från en vanlig dag med lite dagssömn - jag värkte av trötthet och trodde jag skulle svimma hela tiden.

Sune. Jag bläddrar i böckerna med kärlek nu, minns de där alldeles för tidiga svarta morgnarna och tänker: jag klarade det.

2 kommentarer:

Isabella sa...

Emetofobi! Så det finns ett ord för det! Då vet vi vad vår yngsta dotter lidit av i flera år. Men nu har det äntligen, äntligen börjat släppa.

Edit sa...

Underbart om hon kommer tillrätta med det! Jag har 25 års fobi på nacken.